torsdag 13 augusti 2009

Nytt och nött

Lite tid tar jag allt från ateljén så här sommartid, och gör lite eget. Här vill jag visa en gammal solstol i trä efter min farfar. Tyget hade blivit så nött att det sprack.... Jag köpte ett nytt tyg och monterade på, efter att jag sandpapprat träet lite och oljat in det.
Det var inget annat fel på det annat än att det hade grånat lite. Det är en så härligt hög rygg på denna stol så till och med min långa man kan sitta bra i den.

Jag tycker själv att den blev jättebra. Faktiskt har jag en till...som jag räddade från soptippen hm hm...Det var någon som tänkte slänga den fast det inte var ett enda fel på den. Den tog jag hand om. Ska man handla solstolar idag i detta utförande kostar de en vacker slant. Gammalt kan vara charmigt nog, och det har själ, tycker jag!

I solstolen ligger en kudde. Det är en som jag har klätt in med markisväv och vaxduk för att kunna ha ute. Den har även ett litet handtag som den hänger i i hallen. Sedan är det bara att greppa en och gå ut och sätta sig, även om det skulle vara lite fuktigt

Inga kommentarer: