tisdag 19 januari 2010

Hundskor i kylan

Nu har tiden redan knallat en bit in på det nya året. Saker och ting trillar på och göromål fattas trots allt inte :)
Det har varit så KALLT! Vi har eldat i köket i vår vedpanna, men när det börjar komma ner mot -30 grader så förslår det inte riktigt med värmen i vårt hus ändå.
Jag har donat med inventering och bokföring för att slutföra 2009. Jag har även fått lite sömnadsbeställningar, till både katter och hundar.

En lokal djuraffär hade bekymmer med att få tag på hundskor till stackars små tassar i kylan. En del hundar fick kramp och kunde inte gå! Jag har hjälpt min väninna och samarbetspartner Pernilla Hellbacken på Gavelbodens Brodyr och Design, att sy hundskor på löpande band. Det var kö och bråttom bråttom! Det var något nytt och lite udda för mig, men kul med något annorlunda!


Annars planerar jag att få ordning på mina nya modeller av fattigspets och lägga ut  plagg i butiken inom kort. Det blir både till dam och barn, linne och tunika. Kanske nåt att matcha dopklänning med fattigspets med? Tärnklänningar med fattigspets skulle också bli sött, tror jag.

Lev väl på det nya året!

5 kommentarer:

idémakeriet sa...

Ja stackars vovvisar som får isklumpar rund tassarna.
Vilka söta strumpor du tillverkade, de värma nog gott.
Under bar foto av lill tjejen och vattenkannan, den gör mig ännu mer att längta efter vår och sommar.
Vi får stå ut en liten tag till.
Kramar Gerda

Stimmerbo Keramik sa...

Ja, vad härligt med beställningar, det fixade ni förståss galant kan jag tro. Till och med för hundarna har det varit för kallt, lite kul med småskor till tassarna! Ha det gott så ses vi nästa vecka hos Lena!

Kram! /Leni

idémakeriet sa...

Ja det är jätte skönt att vi nu har lite mer plats.
Hoppas för er del att ni också kan få lite mer utrymmen.
Den lilla kransen har jag inte gjord själv, de har jag köpt in till butiken(ligger i nätbutiken under påsk).
Visst kan man göra de själv också men det är lite pilligt.
Ha en skön helg.
Kram Gerda

Angel.Pearls sa...

Hej hej!! Utlottning hos mej..å fina bilder..Ha en fin Valentin-dag!//Eva

Anna sa...

Hej, jag vill gärna tipsa om en bra hundkläder och hundskor webbutik;) på qpuppies.se kan du hitta praktiska hundskor och hundkläder för små hundar http://www.qpuppies.se