måndag 22 mars 2010

Vårtoner och linnehanddukar

Så smått ger sig våren tillkänna! I helgen porlade det muntert från taken, snön formligen smälte undan så man såg det i solen. Igår kom det ytterligare 10 cm snö....Men idag skiner solen igen och det är åter nollgradigt.

Då vill jag gärna visa några underbara gamla linnehanddukar. Dessa handdukar är i linne och faktiskt gamla, men aldrig använda! Jag tycker att dessa härliga färger känns vår och påsk! Strax är vi där, så kanske några linneblanka kökshandukar till äggkorgen skulle passa?

Här är det linne-handdukar i gulrosa toner. De är ännu inte fållade, men det ska jag göra, liksom att sätta en hank på dem. Det finns 6 stycken. Jag tänkte mig 50 kr styck, eller 280 kr för alla sex. Roligast vore om någon ville ha hela setet, förstås. 


Storlek 70x 50 cm. Ett set med fyra stycken härligt uppfriskande rosa och vita linnehanddukar. 50 kr st eller alla fyra för 180 kr.

De sista jag vill visa är dessa i marina toner. Det finns 5 stycken. 50 kr st, eller alla för 230 kr.

Själv kunde jag inte motstå färgställningen i grönt och gult.....så några sådana blir inte till salu!
Njut av vårljuset!

Inga kommentarer: