onsdag 5 maj 2010

Mer fattigspetsar..

...i lösa manschetter och i linnefärgat lin. Ja, det blir mycket fattigspetsar nu! Jag håller på att sy upp lite att ha och visa i Sunnansjö nu i maj.
Först gjorde jag lösa manschetter i vitt, och nu i linnefärgat. Jag tycker att de blir riktigt trevliga.


En lös manschett, lite som förr. En prydnad att kombinera med en tröja eller varför inte en tunika i linnefärg?
Både manschett och tunika finns att beställa i E-butiken.

Linnefärg står sig fint till färg, lila gillar jag till. Här med en liten virkad brosch från Angel Pearls, utsökt söt. Där finns mycket mer att se, pärlor och smycken i underbara kombinationer och färger.


Jag tycker manschetterna blir som små kronor!
Man kan kanske göra några att ha runt en vas, en blomkruka, en burk med pennor..?

Manschetterna knäpps med två knappar i pärlemor.

Dessa vita gjorde jag lite bredare, och tog därför tre knappar. Vill man sy egna fattigspetsar finns beskrivningen att spara ner, och beskrivningen till själva manschetterna finns också att hitta här.

Det är just på manschetter dessa fattigspetsar återfinns i dräktskicket, på Folkärnadräkten.
Ljuvliga tycker jag!

2 kommentarer:

Stimmerbo Keramik sa...

Va´kul att du kommer att vara i Sunnansjö här framöver. Lycka till där! Fina bilder du har lagt upp.
Kram!

Angel.Pearls sa...

Åh, så fint!! Den där blombroschen känner sig hedrad 'i så fint sällskap'!! Tack-Kram o ha en superb sommar!!//Eva ..kanske får jag låna ett par fina bilder här av dej för inlägg hos mej?!...