torsdag 3 juni 2010

Hjälp att vika

Just nu håller jag på med en dopklänning i fattigspets till en tjej i Tyskland. Jättekul! Jag har sänt några till utlandet förut, Wien, London och en del till Norge förstås. Det brukar vara till svenskar i utlandet (inte de från Norge), och jag är så stolt över att de väljer mina dopklänningar till att vara det svenska hemifrån på dopet.


Normalt har jag dopklänningarna med fattigspets i lager, men nu hade storlek 74 cl tagit slut. Det blev lite trassel med nybeställningen av linnetyg. Färgerna stämde inte med vad jag hade förut. Jag hade ju tänkt att det skulle vara samma vit på dessa nya klänningar så de passade till de hättor som jag redan har i det gamla tyget. Vi får se om jag får ihop det, tillverkaren hänvisar till olika omgångar i tillverkningen som blir olika. Synd!

Så nu syr jag denna dopklänning extra och får lite hjälp av lille sonen att vika alla små rutor. Han kan vara så go och hjälpsam! Mamma har du något jobb åt mig?

Inga kommentarer: