tisdag 1 juni 2010

Utställning vid modevisning i Saxenborg

I helgen anordnades en modevisning i Saxenborg i Grangärdebygden norr om Ludvika, av Grangärdebygdens intresseförening, GBI. Många, mest damer, slöt upp för att låta sig förnöjas av modevisning, frisyr, smink och "bredvidvisning" och försäljning.
Jag hade ett litet bord där jag delade ut visitkort och hänvisade till den utställning jag har hos Vävglädje nu.


Bredvid mig fanns Marianne från Storslättens Får& Hantverk. Denna värmande brosch i ull kunde jag inte motstå.


Ludvika finska förening var där och visade och sålde av flätade korgar. Jag tycker det är fantastiskt med hantverk, alltid aktuellt, fastän kanske uråldrigt. Här kunde jag inte låta bli att ställa två korgar bredvid varandra. Det är i princip samma teknik, men i olika material. Båda är mig kära. Konten i spån tycker jag är så vacker. Den har jag i hallen med varma sockor i. Den färgglada gröna kom med hem från visningen. Den är gjord i förpackningar från hundmat! Den fanns även i gevaliaförpackningar. Den vårlikt gröna slog an på mig!


Så, det blev mer inköp än försäljning för min del.....

1 kommentar:

Birgitta sa...

Hej! Ofta blir det så att man har mer med sej hem än till försäljningen. Vad fina dina fattigmansspetsar är. Har aldrig gjort sådana, men ska försöka mej på det någon gång.
Ha det gott.
Kram Birgitta