söndag 18 juli 2010

All-ting har dörrar!

Jag har haft lite ledigt och varit bla hos föräldrarna i Sörmland. Där hade precis publicerats en artikel i tidningen om en Lisa i Jäder och hennes stora lada där hon har sitt företag i byggnadsvård, antikt och kuriosa på sommaren. På vintern är det hennes webbshop som gäller.

Dessa två dörrar ska jag ha bredvid varandra in till barnen nya rum.

Tänk vad bra det passade mig som är på jakt efter flera spegeldörrar. De behövs till de nya rum som vi ska få i och med utbyggnaden. Men, jag är lite kinkig med vad det ska vara för dörrar... Vi har inte så högt i tak, så det spelar in, det ska helst vara speglar som går ihop med vad vi har för övrigt, och dessutom ville jag ha en höger- och en vänsterhängd likadana!
Men det var inget problem för Lisa och All-Ting! Där fanns över 400 dörrar, med eller utan karm, så mina önskemål kunde tillgodoses utan problem, till och med när jag trasslade lite och ändrade mig i sista minuten för jag hade tänkt fel så jag fick byta ut en dörr.

Se vilket vackert gångjärn!
Men gångjärn och beslag finns inte alltid på dörrarna. All-ting har lösa sådana både gamla och nya att botanisera runt. Jag har inte kommit riktigt så långt än.
Jag ska dra små spik där man haft masiont för de vackra speglarna, slipa och måla dörrarna först.

Så här ser logon ut på All-tings websida. Fiffigt med fönsterhaken!

En bildinteriör från den stora röda ladan. Mycket att förlora sig i....
Man kan även be henne bevaka om det är något speciellt man letar efter. Ja, det kan kanske bli ett och annat...

Inga kommentarer: