torsdag 5 augusti 2010

Workshop på Vävglädje

En trevlig eftermiddag har det varit på Vävglädje i Sunnansjö, (strax norr om Ludvika) där vi haft workshop och jag har visat och man har provat på detta med fattigmansspetsar. Tack alla trevliga besökande människor! Och speciellt till den alltid lika trevliga Lena, som har Vävglädje.

Dessvärre fann jag mig inte med kameran förrän dagen var slut.... så det blir bara några miljöbilder...

Här är utanför den charmig butiken i den likaså charmiga byn Sunnansjö

Detta arrangemang med vitt och grönt i en hink gillar jag! Precis min stil....

Sådan här traskronor är lätt att göra om man har en hel butik med mattrasor! Denna hänger utanför, men det finns även flera inne, och numer även materialsatser för den som vill göra egna....vilket har blivit en riktig hit! För visst blir det fint?!

Denna "tavla" på en gammal planka står tillsvidare kvar i butiken efter workshopen och visar gången i fattigspetsvikning för den intresserade. Där finns även några av mina alster med fattigspetsar till salu, som lösa manschetter, armband och halsband, liksom materialsats för den som vill prova att göra manschetter själv.

Vävglädje har mycket för den kreative, men också udda och unika presenter och inredningsartikar, så har man vägarna förbi, rekommenderas en titt!

1 kommentar:

Birgitta sa...

Hej! Nästa gång jag kommer i närheten av Sunnansjö ska jag besöka Vävglädje. Ser ut att vara ett trevligt ställe att besöka. Och dina fattigmansspetsar är bara så fina.
Ha det gott.
Kram Birgitta