onsdag 13 april 2011

En ny vår

Så värmer solen igen och snön smälter undan i trädgården. Nytt liv, nya sysslor. Snart står det inte på förrän min björkbacke är full av vitsippor, så det är hög tid att vårstäda och kratta gamla löv och kvistar innan jag skadar de slanka stjälkarna med det.

Snödroppar och krokus tittar redan upp, och lilla sonen ser fram mot vår egen lilla majbrasa, där han planerar att grilla marsmallows.

Även i andra hänsenden är det en ny vår, och det för mitt företagande. Jag har kommit med i Almis mentorsprogram och fått en driftig kvinna som mentor, Anne-Charlotte Nilsson som bla driver Vegoriaskolan.

Hon brinner för hälsa och kvalitativ klimatsmart mat och skriver kokböcker, håller föreläsningar, kurser och utbildningar.

Det är en underbar förmån att ha henne att bolla olika frågor med, om företagande, strategier och målsättningar. Det är precis vad jag behöver då jag nu är i full gång med att omorganisera mitt företagande, vilket kommer att innebära både namnbyte och annan företagsform.

Men det kommer att innehålla min design i lin och naturmaterial med fattigmansspetsar och rot i tradition.

4 kommentarer:

Charlotte sa...

Lycka till med ditt "nygamla" företagande! Så skönt att ha nån att bolla med!

Ingela sa...

Hej på dej du!

Visst är det härligt med vår och som man har längtat! Nu är den här bara att tacka och ta emot. Vad härligt med en egen vitsippebacke... Nära Kristianstad finns det en palts som heter Lingenäset, där brukar vara fantastiskt vackert framöver med alla sorternas sippor, vild orchidéer, ramslök, gullvivor och annat. Blotta tanken...

Lycka till som Charlotte sa med ditt företag. Jag tilltalas verkligen av dina alster!!!

Gunilla sa...

Vilken underbar syn en vitsippsbacke måste vara. Det har jag inte upplevt någon gång.

Önskar dig en riktigt fin helg
Gunilla

Ingela sa...

Du har något att hämta hos mig...!