måndag 7 maj 2012

Vårliga vindar på Räfsnäs

 Strax utanför Ludvika finns det ett område som heter Räfsnäs. Det är vackert beläget vid vatten och gröna ängar. Där finns en vacker gård som har café och boende, ridcentrum och fotbollsplaner. Man har även planerat Ludvika camping dit. Ännu är det tillfälligt och inte riktigt klart. Är det för långt ut från Ludvika, inkräktar det på övrig verksamhet i området, hur gör vi på bästa sätt...?

Men vackert är det och vad man än gör hoppas jag att man inte inkräktar på det!
Min lilla son har börjat spela fotboll i lag och man har träningar på fotbollsplanen i området med en underbar utsikt över vatten.  Jag passade på att ta mig ett litet strövtåg i de ljumma vårvindarna och solskenet.

Vårens bud som stjärnor i gräset.

 En vy bortåt strandkanten mot ett hus där någon bor underbart fint vid vattnet.

Snart snart slår bladen ut på träden.

Ljuvliga färger när våren gör sitt intåg i skira toner.

Fotbollsplanen är flitigt utnyttjad och flera lag hade träning samtidigt, både yngre och äldre och damer och herrar. (De små herrarna var dock lite lätt distraherade av damlaget bredvid...) I bakgrunden invid stora huset på bilden, ser man den tillfälliga camping som finns.

Jag passade på att i solen sätta mig på en filt och göra lite yogaövningar med hela sjön nedanför mig. Helt rätt miljö! Lilla sonen fick dock en del kommentarer om sin konstiga mamma...!

Väl hemma ställde vi ut trädgårdsmöbeln och sonen bestämde sig för att äta frukost ute nästa morgon. Det blev inget... Då hade det snöat!
Men snart snart är det vår på riktigt!

2 kommentarer:

Åskars matte sa...

Vilka härliga bilder!!! Våren har kommit lite längre här nere på västkusten... massor avpollen så det är host o nys iett !!! Ha det gott! Elle

Emileitha sa...

Otroligt fina bilder, det är lycka att gå runt i sånt miljö... o få se barnen rusa fram på planen. Ha det fint. Tac för dina kommentarer, blir så himla glad