fredag 8 juni 2012

I valet bland tygproverna

Efter en hel del letande bland grossister och väverier sitter jag med mina tygprover.

Det är härliga tyger allihop, mest i lin, och jag får lätt habegär. Så mycket man kunde göra med dem!
Dessvärre sätter ekonomin fasta gränser för inköp. Jag måste välja noga.
Slät tuskaft, panama,  kypert, effekter och olika uttryck. Vitt till dopklänningar och något mer till min damkollektion. De gröna tonerna ligger bra till hos mig....! Vi får se när de dyker upp i mina kläder.

Jag arbetar med att få fram av min kollektion i produktion nu. Tyger, material, produktionshjälp i Litauen -som verkar väldigt lovande - ett begränsat överraskande beviljande av microbidrag trots allt. Man får det dock efter alla investeringar....Så det gäller bara att ha sådan orderingång att kapitalet finns att göra själva investeringarna först :)

Jag gick fint i fällan som många kvinnor tydligen gör när det gäller ansökningar och sökte bara precis för det jag behövde, och verkligen behövde för att få projektet i hamn. När då inte alla poster beviljas så blir det problem, till skillnad mot mäns generella ansökningar som tar upp mer än de behöver och då inte blir lika sårbara. Läs gärna artikel om det här. Nåt ska man väl lära sig med tiden!

3 kommentarer:

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Så spennende tider hos deg, og jeg håper du klarer å velge de beste stoffene!

Ha en flott helg!

klem Cathrine :-)

Emileitha sa...

Läste artikeln..
Jag beundrar dig o är helt säker på att du lyckas med ditt, så fint som du gör. ds Jag själv har lite svårt för grönt men det är ju så olika vilka färger man gillar.. Ha det gott

Emileitha sa...

Tack för kommentaren i min blogg ( nu laddat in massor med färger där) Gillar blått o lila o vissa röda kulorer.. men gärna vitt på sommaren o helst naturmaterial.Ha det gott