onsdag 12 december 2012

Det är något med paket i juletid

I min E-butik erbjuder jag att slå in det man köper som ett paket. 
Det är paket i ganska enkla papper och band, lite efter årstiden. Så här kan det se ut.

  
Jag har lagt inslagning av paket som en vara så att den kan beställas från varje avdelning, tror jag. Detta för att det ska komma med i orderformuläret. För att kunna få med det som en vara måste jag sätta ett pris på det. Det är hos mig 1 krona. Tanken är inte att jag ska tjäna något på det, som man ju förstår, utan att tillhandahålla en service och kanske ett mervärde för mina kunder.

Så här såg ett paket jag nyligen sände iväg ut, även det i vitt papper, men annars har jag naturfärgat också.

Inför jul har jag lagt en liten "blänkare", information om möjligheten att få paket gjorda, på förstasidan i E-butiken. Det har resulterat i flera önskningar om paketinslagning. Eller är det bara för att det är jul snart som det blivit fler?

Jag tycker att det är riktigt roligt att göra paket, och hoppas bara att mottagarna tycker om dem.
Någon som tipsar om band till paket och hur man får dem att inte trassla är Liv på bloggen Livs Lyst. Titta gärna in och se så vackert och finurligt!

Inga kommentarer: