onsdag 21 juli 2010

Dopklänning i sjömansmodell i skärgården

Del av min lilla ledighet tillbringade familjen i Skärgården hos svägerskan. Vi blev ordentligt solade och badade mycket i sommarsolen. Det blev även tid för lite fotografering i de vackra omgivningarna. De har verkligen något visst. Så vad passar bättre än att försöka få lite bilder av min dopklänning i sjömansmodell?

Dopklänning i linne i sjömansmodell. En riktig klassiker när det gäller högtidskläder som både passar flicka och pojke, i skärgården och i stan. Dopklänningen finns i tre storlekar att inhandla i min E-butik, också som symönster.
Ljuva sommarkvällar...

En marin modell i skärgården. Äkta ursprungliga material som lin passar fint i de finstämda lite karga vyerna bland klippor och hav.

Detalj av den hätta i lin med stråveck i framkant som passar till modellen.

Fler av bilderna kan man se på min specialsida Dopklänningen där jag gjort lite collage med skärgårdsbilderna under modellen Dopklänning Sjöman. Jag har studerat lite av hur andra gör vackra collage i sina annonser och försökt mig på att framhäva den stämning jag fann. Titta gärna in!

Inga kommentarer: