lördag 21 mars 2009

Vetekudde för välbefinnande

Nu vill jag berätta lite mer om vetekuddar. Jag har ju inte presenterat min mest arbetade kudde här på bloggen! Det måste genast repareras.
Är det inte en härlig bild? Precis så här kan man känna när man tar på sig en varm skön vetekudde om man har spända värkande muskler eller bara känner sig frusen.
Den här modellen av vetekudde har Solveig Söderlund utvecklat 1999. Den har funnits med hos Ateljé Smått & Mått ända från början. Vi kallar den veteaxelkudde med krage. Den har alltså en krage som går upp i nacken och värmer där också. Dessutom har den en kardborrstängning av kragen. (Man behöver inte stänga den om man inte vill.) Kudden ligger bra kvar på axlarna både när man sitter, står eller går omkring.
Som förflyttad till en annan värld.....
Modellen är utmärkt för människor med statiskt arbete som det ofta kan bli om man sitter mycket på kontor, framför datorn, vid bilkörning eller framför symaskinen.... Man kan dels använda den som förebyggande för att inte stelna till i sina muskler och dels som lindrande när det redan är stelt...

Vetekudden är sydd i kanaler så vete ligger där det gör nytta och inte åker ner i nåt hörn. Tyget är ett ekologiskt lin och vetet är kravodlat. Det finns även ett kuddvar att köpa till, vilket är bra så man kan skydda kudden mot smuts och nötning.





Vete Värme Välbehag! Alltid välkommen!

1 kommentar:

Angel.Pearls sa...

Hej -här händer saker må jag säga! Härliga bilder som presenterar vetekudden! Nu ska jag surfa vidare o kika på allt nytt..Kram//Eva