måndag 25 maj 2009

Fattigspets Maria

En ny produkt  har sett dagens ljus. Det handlar om damkläder i lin och naturmaterial.

Industridesigner Maria Schmidt Larsson, Daucus Design, som ingår i gruppen MakeDesign, blev förtjust i mina dopklänningar med fattigspets och undrade om jag inte kunde designa ett linne i samma stil till henne. Detta är resultatet: Premiärplagget, ett linne i vitt lin med fattigspets, Fattigspets Maria.
Ryggen är prydd med dubbla rader av fattigspetsar.
Framringningen har en rad spets som kan skymta fram under tex en kavaj.

Ett plagg som kan passa till kavaj och dräktkjol, bohemisk stil och folklore, jeans, till fest och vardag. Detta linnet är riktigt hantverksmässigt gjort, varje liten fattigspets är klippt och vikt för sig. Ärmringningen är kantad med snedremsa, gjord i samma tyg som linnet. Bystinsnitt från sidorna och lite insvängd midjelinje ger en enkel skräddarskärning.
Läs gärna mer  i min E-butik där jag erbjuder denna modell av linne på beställning. Jag syr upp i standardstorlekar, eller om det blir bättre med en personlig storlek, så kan det också ordnas.
Än så länge står jag bara i början av denna spännande resa. Tanken är att denna första produkt ska följas av fler i samma serie och i fler serier.
Välkommen att titta in!

2 kommentarer:

Vita Novum sa...

Hej! Såg just din kommentar på min blogg. Du är varmt välkommen hit! Måste passa på att ösa lite beröm över dig, vilka vackra dopklänningar!

Hälsningar Karin

Angel.Pearls sa...

Linnet är verkligt vackert! Ha en fin vecka//Eva