måndag 5 oktober 2009

Fattigspetsar i Gamla stan

Jag håller på att arbeta med en liten kollektion dam och barnkläder i fattigspets. Det tar sin lilla tid och är i skrivande stund inte klart, men det har blivit lite fotografering, som jag här bara måste dela med mig av.
Min modell här är Rosi på besök i gamla stan i Stockholm. Hon blir fotograferad i lite olika miljöer i gamla stan. Hon har på sig en tunika i linne med fattigspetsar. Nu i hösttid passar det bra med något under, men till sommaren kan man ha den utan något, om man vill.

Jag tycker Rosi gör sig så bra på bild. (Det gör hon annars också- men hon avskyr att bli beundrad för sitt utseende. Hon hävdar helt rätteliga att en människa är så mycket mer än så.)
Men nu fick hon stå ut med inte bara att vara modell utan att alla turister stod i hopar och fotade de också! Det är spännande med modellfotografering.....
Tack snälla Rosi!
Jag räknar med att dessa nya modeller kommar att finnas i E-butiken till i vår om inte förr. Välkommen in!

1 kommentar:

Birgitta sa...

Hej! Vilken söt tunika på en söt modell. Den kommer säkert att bli populär. Det är så vackert med spetsar.
Ha en skön vecka.
Kramar till dej.
Birgitta