torsdag 22 april 2010

Äntligen Fattigspetsar!

Jag har arbetat med att få klart min lilla kollektion av tunika och linne i Fattigmansspets. Nu ligger det äntligen lite ute i E-butik

Här syns tunikan - i lin förstås! Den finns både i vitt och i naturfärgat lin. Jag tänker mig att ha ett lager i framtiden, men tillsvidare sys de upp på beställning.

Inspirerat av folklorens detaljer, men på mitt sätt, tycker jag det blir ett plagg att ha både till vardag och fest, då man kan ha det i kombination med färger, och stilar. Till sommaren en svalt ljuvlig sommarklänning utan något under..

Det finns även ett linne...
...som man även det kan ha något under, över eller bara som det är till fest, vardag, jeans eller lite bohemiskt folklore kanske.

Det är även en tunika/klänning för barn på gång. Den hoppas jag få berätta om snart, då den kommit ut i e-butiken. Lite vårkänslor snart kanske? Har man vägarna förbi i Sunnansjö strax norr om Ludvika 15 maj och tre veckor framöver finns dessa att se, känna och kanske prova hos Ateljé Vävglädje.
Ha det bra!

Inga kommentarer: