måndag 27 augusti 2012

Nytt i Lyst E-butik - Linnen med fattigspets

Idag skiner solen gyllene och skönt, om än inte så varmt. Det blåser lite. Ett tillfälle att ta vara på mellan skurarna, och jag fotar lite på mina nyligen färdiga linnen med fattigspets, som nu ligger i E-butiken.


Det är linnen av modellen Kronblad i min Björk Kollektion i linfärgat lin, som är tvättat innan sömnad.


Under bysten är en avskärning gjord av en lååång rad fattigspetsar, alla vikta och ihopfogade för hand.


Baksidan är lite insvängd i svanken för en slankare linje, medan framsidan endast har bystinsnitt och sitter ledigare om magen. Man trär linnet över huvudet, och det ska sitta lite löst, men är inte överdrivet rymligt.

Fotosafari i min björkbacke i sensommarsolen. De bilder som blev här finns i E-butiken som produktbilder. Välkommen in!
Den sista glöden av gyllengrönt? Ett och annat blad skiftar redan i gult...

3 kommentarer:

Emileitha/Tarja sa...

Tusen tack för dina kommentarer, uppskattar det verkligen. Inte så lätt att visa det annorlunda.. inte alltid så vackert resultat som jag testar..
Tack för användningråd för krattan.
Jättefint linne du visar. Ha det fint, blåser väldigt här i dag

idémakeriet sa...

O vad fint du har sytt ihop.
Det ser verkligen välarbetat ut, duktiga du!
Tunikan i förra inlägget var också jätte fint, jag älskar linne kläder.
Kram Gerda

idémakeriet sa...

Tack kära Pernilla för dina tröstande ord på min blogg.
Det värmer.
Kram gerda