måndag 17 december 2012

Vadd mellan fönstren

Nu är det bara en vecka kvar till jul, var tog december vägen!?!
Lagom till att det blev lite mildare har jag nu fått ordning på fönstren. Det är bättringsmålat lite här och där, främst på fönsterbrädorna, och ett lager hårdoljevax är också på plats. Det ska bli lite mer oömt har jag tänkt mig.

 Fönstren är nödtorftigt rengjorda, så gott det gick när vattnet frös på ytter-rutorna. Innanför de lösa innerfönstren har jag lagt vadd av kardad ull, kardflor, i vitt. Lilla sonen har dekorerat med värmeljus i form av flugsvampar. I de andra fönstren har vi små granar. Vi har anslagslister och tätningslist i innerfönstren, så de är rätt täta, men jag har nu använt både "rem och hängslen" och även satt klisterremsor och därmed förseglat innerfönstren helt och hållet. De packas upp i vår!

Vintrig vy ut mot trädgården genom fönstret bredvid. Inifrån värmen är det vackert med det vintervita!

Inga kommentarer: